lørdag den 20. juli 2013

Kærlighedslyrik

Dette er et planlagt indlæg. Jeg er i feriehi, og er derfor lidt langsommere om at udgive og besvare kommentarer. Men jeg skal nok få det gjort efterhånden.

Sommetider er de smukkeste digte de simpleste af slagsen. Sommetider kan få linjer sige langt mere end episke fortællinger. Sommetider er følelser i sig selv så store, at de kun har behov for små ord. Da jeg for første gang stødte på Olivia McCannons digt "Ironing", blev jeg efterladt lamslået og imponeret. Tænk at så meget kan udtrykkes på så få linjer.
Særlig den sidste linje er bemærkelsesværdig; dens simpelhed er så smuk og så upoleret ægte.

Olivia McCannon – "Ironing"

You’ve just shaved and you smell of cream 
I’m watching you press the metal point 
Between buttons, over a collar, into a seam. 

When you’ve left, I open the wardrobe quietly 
I want to climb in and hang there with your shirts 
With my creases, waiting for you to iron them out.

6 kommentarer:

  1. Jeg synes, digtet gør mig trist til mode. Det lægger helt sikkert op til masser af tolkninger. Smukt digt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det måske også lidt. Den sidste sætning er lidt af den slags, som bliver hængende i luften og fortoner sig ud i stilheden. Så smukt og så fint.

      Slet
  2. Ja, han er en ren livsnyder n__n
    Glæder mig du kan lide katte billeder, for har taget en hel del af kræet og der kommer ganske afgjort flere indenfor de næste par dage !

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg glæder mig til at se alle dine fine kattebilleder! Det kan jeg virkelig aldrig nogensinde få nok af!

      Slet
  3. Åååh, dejligt at du glæder dig til bogtræffet. Håber jer nye vil synes det er hyggeligt også. :) Glæder mig i hvert fald til at hilse på jer allesammen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på, det nok skal blive enormt hyggeligt! :')

      Slet