tirsdag den 22. november 2016

De fineste notesbøger

Dette indlæg er sponsoreret på den måde, at jeg har fået tilsendt notesbøgerne som en gave, uden at jeg garanterede omtale af dem. Jeg vælger bare at omtale dem alligevel, fordi de er så fine.


Jeg er for evigt tiltrukket af notesbøger. Jeg tiltrækkes af dem, hver gang jeg slentrer ind i Søstrene Grene, selvom der ligger stakkevis på mine hylder. Helt uberørte naturligvis, for jeg får så sjældent skrevet i dem.
I virkeligheden har min kærlighed til notesbøger nok noget med deres potentiale at gøre. Der er noget mærkeligt forventningsfyldt ved at bladre igennem de blanke sider, stirre på de tomme linjer og spekulere over, hvad i alverden man skal udfylde dem med. Så længe de er blanke, kan de blive til alt muligt; citatsamlinger, arbejdsredskaber, skriveværktøjer, fantasiindfangere ... Der er ingen grænser for, hvad man kan udfylde dem med. Lige indtil man begynder, altså.
Jeg har langt flere notesbøger, end jeg nogensinde får brug for. Men det betyder ikke, at jeg stopper med at købe dem. I virkeligheden elsker jeg dem næsten lige så højt som trykte bøger; for hvor almindelige bøger indeholder en historie, indeholder notesbøgerne håbet om en. Og det er lige så fint, synes jeg.
Jeg hvinede derfor lidt, da jeg fik tilsendt disse skønheder af en repræsentant fra firmaet Paperblanks. For de her notesbøger er noget af det fineste, jeg har set. Særligt Jane Austen-notesbogen vækker min begejstring. Den er i rødt skind og er dekoreret med et tryk af manuskriptet til "Persuasion". Den er helt perfekt for en Austen-fan som jeg. At jeg så ikke kan finde på noget, der er værdigt til at blive skrevet ned i den, er så den anden side af sagen ... 

Paperblanks har en hjemmeside her, og fås hos langt de fleste Bog & Idé-forretninger. Se deres notesbøger med forfattertryk her

18 kommentarer:

  1. Hej.

    Jeg begynder at elske læsning en masse bøger. Men jeg vil også øve mig i at læse på engelsk forskellige blogger, kan du anbefale nogle gode blogger, som er skrevet på engelsk?

    http://jvsverden.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julie –

      Du leder efter engelske blogs? Jeg kan varmt anbefale wishwishwish.net . Hun er virkelig min yndlingsblogger og så dygtig!

      Slet
  2. Notesbøger ér altså også bare noget af det fineste! Jeg har altid tænkt lige som dig - de kan fyldes med lige nøjagtig den historie man har lyst til .. :-)

    SvarSlet
  3. De er godt nok smukke, og med alle de små detaljer. Det er lige før, at der ryger notesbøger på min ønskeliste til jul :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig vildt smukke. Ægte notesbogskunst!

      Slet
  4. What a coincidence! :) I've decided to purchase a Paperblanks 2017 diary, too ;) I have one of those mini 12-Month Day-at-a-Time ones. But the Jane Austen - Persuasion one is so beautiful, though, I haven't seen it here in Slovakia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh, do they produce diaries as well? God, I need to find some!

      Slet
    2. Yes, they do :) And after your post I even found out that the Jane Austen diaries and notebooks are also sold here in Slovakia. Though they are available only via e-shop. What a pity that I've already purchased my 2017 diary :( However, I am looking forward to use the Paperblanks 2017 diary I have :)

      Slet
  5. Paperblanks laver de fineste notesbøger - jeg er især vild med de små "hemmelige" lommer, de har allerbagest :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig fint og gennemført!

      Slet
  6. Hej igen Rikke, Jeg skrev en kommentar i går til dit forrige indlæg - er nu også kommet med på bloglovin vedr. mine favoritter - TAK for også dette tip! Kærligst, Inge Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingelise!

      Dejligt du kan bruge tippet. Det er nemlig et rigtig rart sted at være på og samle alt det, man følger med i!

      Slet
  7. Hej Rikke.
    Paperblanks forhandles i 95 % af alle Bog & idé. I København er Stelling og Faraos cigarer også forhandlere. Vi får flere og flere forhandlere. Tak for de rosende ord på din fremragende blog.
    Hilsen
    Kristian (repræsentanten fra Paperblanks)

    SvarSlet
  8. De er så fine de notesbøger, jeg har selv et par stykker af dem. Faldt første gang over dem i London for en del år siden, og er så glad for at de har fundet deres vej til Danmark.
    Men jeg kan godt forstå din tilbageholdenhed til at ville skrive i så fine notesbøger :)

    SvarSlet
  9. Hvor er de altså bare fine de notesbøger, sikke nogle detaljer :D

    SvarSlet